Skip to content
Menu
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

  • Etusivu
  • Koulutukset
    • LinkedIn-koulutus
    • Twitter-koulutus
  • Palvelut
  • Meidän tiimi
  • Yhteydenotto
  • Blogi
  • Yhteistyökumppanit
  • Tilaa uutiskirje
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Mikä on LinkedIn Story?

By Liisa Siitonen on 10.11.202012.11.2022

Tarinat ovat entistäkin isompi osa päivittäin kuluttamastamme mediasta. Aikoinaan Snapchat aloitti 24 tunnissa katoavien vidoiden käytön ja Instagram otti samanlaisen toiminnon omalle alustalleen 2016. Facebookissakin Story- videotoiminto on ollut vuodesta 2017 lähtien, mutta tuntuu että sitä on vasta viime aikoina ryhdytty aktiivisemmin käyttämään Suomessa.
Story on siis lyhyt video, joka katoaa katselusta yleensä 24 tunnin kuluttua sen julkaisemisesta.
Nyt myös ammatillinen some-palvelu LinkedIn on ottanut Storyt käyttöön.

Mikä on LinkedIn Story? Story eli stoori eli tarina on yleensä videomuotoinen, jonka pituus on maksimissaan 20 sekuntia. Storyjä voi toki tehdä useamman peräjälkeen ja sisällön ei ole pakko olla videota vaan myös valokuvia.
Storyn voi tehdä ja niitä voi katsella tällä hetkellä vain LinkedIn mobiilisovelluksessa. Kuvassa näkyy, kuinka Storyt näkyvät kännykässä. Storyyn voi lisätä erillisiä tarroja, tägätä eli merkitä muita ihmisiä mukaan Storyyn, kysyä päivän kysymyksen tai mielipiteen sekä lisätä tekstiä.

LinkedInd Story mobiilisovelluksessa.
Jos et hallinnoi yritystiliä, näet ylärivillä verskostosi Storyja.

Miksi LinkedIn Storyä kannattaa käyttää? Kertoaksesi tarinaa tietysti! Jos olet etsimässä uutta työtä, voit kertoa omasta osaamisestasi. Yrittäjänä voit kertoa tarjouksista tai kampanjoista. Asiantuntijana voit rakentaa omaa henkilöbrändiäsi kertomalla tietotaidostasi. Jos olet yrityksenä rekrytoimassa, uskon että Storyllä voit saavuttaa paljon potentiaalisia hakijoita.
Story on kevyt tapa tuoda aiheita esiin ja keskustella kohderyhmäsi kanssa entistä syvemmin. Lyhyessä videossa pääset juttelemaan suoraan asiakkaallesi.

Ajatusjohtajuutta voi vahvistaa Storyn kautta – veikkaan ettei jatkossakaan LinkedIn:ssä nähdä Storyjä kissanpennuista tai lounassalaateista vaan sisältö pysyttelee ammatillisessa näkökulmassa. Ajatusjohtajaksi tullaan oman osaamisen kautta niin henkilönä kuin yrityksenäkin – ja kun se osataan sanoittaa oikein, tehdä oikeita tekoja. Anna vinkkejä, jaa osaamistasi, tuo tietotaitoa esiin.

Story on hyvä väline jakaa hetkiä tapahtumista. Pandemia-aikana toki tapahtumia on vähemmän, mutta joulukuussa voit hyvin vaikkapa toivottaa jouluterveiset Storyssä.

Luonnollisesti Storyssä kannattaa kertoa tuotejulkistuksista, tapahtumista, uusien palveluiden lanseerauksesta ja tietysti niitä kuulumisia.
Ja muista – early adapterit eli ne jotka ovat ensimmäisinä liikkellä uudessa kanavassa, saavat myös ison yleisön huomion.

Joko olet testannut LinkedIn Storyä?

Category: Uncategorized

Artikkelien selaus

Kuinka saada lisää tykkääjiä yritystilille? 6 vinkkiä
Hakujen vuosi 2020 – mitä suomalaiset etsivät Googlesta!

Related Posts

Livelähetys, osa 1 – Facebook trendejä 2020

24 huhtikuun, 2020
Read More

Virtuaalinen ja lisätty todellisuus markkinoinnissa 2018

15 tammikuun, 2018
Read More

Facebookin yrityssivuna voit tykätä muista yrityssivuista

17 lokakuun, 2018
Read More

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Viimeisimmät artikkelit

  • Kesäiset kelloradioterkut!
  • AIDA- malli, jolla yritys saa uskollisia asiakkaita
  • Googlen Doodlet eli logomuunnokset
  • Bernie työhuoneessani! Ja mikä on meemi?
  • Hakujen vuosi 2020 – mitä suomalaiset etsivät Googlesta!

Arkistot

  • heinäkuu 2022
  • syyskuu 2021
  • toukokuu 2021
  • helmikuu 2021
  • joulukuu 2020
  • marraskuu 2020
  • elokuu 2020
  • kesäkuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • marraskuu 2019
  • heinäkuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • joulukuu 2018
  • marraskuu 2018
  • lokakuu 2018
  • heinäkuu 2018
  • kesäkuu 2018
  • maaliskuu 2018
  • helmikuu 2018
  • tammikuu 2018

Xennek Oy
info@xennek.fi
040 861 9333

©2023 Menesty Somessa