Kuinka saan lisää tykkääjä yrityssivulleni Facebookissa, LinkedInissä tai Instagramissa?
Tässä sinulle kuusi vinkkiä, joilla pääset alkuun. Voit katsoa vinkit myös videolta artikkelin alta.
1. Kutsu! Omassa Facebook.- ystäväpiirissäsi on ihmisiä, jotka ovat varmasti kiinnostuneita myös yrityksestäsi, joten kutsu heidät tykkäämään yrityssivustasi. Erityisesti kehoitan käyttämään Facebookissa toimintoa, jolla voit kutsua julkaisustasi tykänneitä ihmisiä. Kun he ovat jo nähneet päivityksesi ja tykänneet siitä, näillä henkilöillä on jo positiivinen vire yritystäsi kohtaan. Lisää tästä kutsutavasta voit lukea Facebookin omista ohjeista: https://www.facebook.com/help/174333482624856?helpref=about_content
2. Tee sivustasi visuaalisesti viehättävä – käytä siis hetki aikaa tehdäksesi yrityksellesi kiva profiilikuva sekä taustakuva. Jos yrityksesi logo ei taivu Facebookin pakottamaan pyöreään pieneen muotoon, pohdi hetki erilaisia vaihtoehtoja – voitko käyttää logoa taustakuvassa ja profiilikuvassa esim tuotetta?
Muista että ulkoasu on paljon mielenkiintoisempi kuvien avulla! Kivalta näyttävää profiilia seurataan helpommin.
3. Käytä toimintokutsua Facebookissa. Mitä helpommin sinuun saa yhteyden ja vielä vastaat ihmisille heidän kysymyksiinsä, sitä helpommin saat heidät myös tykkäämään sivustasi. Toimintokutsua voi muokata useista eri vaihtoehdoista, kuten kuvasta alla näkee:
4. Tuota sometilillesi hyödyllistä sisältöä: anna vinkkejä, kerro asioita tuotteiden/palveluiden takana, keskustele! Älä vain sorru siihen, että mainostat vain tililläsi joka viikko omaa tuotettasi “osta osta, ostaisit nyt” – tyyppisellä sisällöllä, koska tykkääjäsi haluavat viihtyä, oppia ja saada hyödyllistä tietoa, eivät pelkkää mainostamista. Hyödylliset sisällöt sitouttavat ihmisiä ja usein ovat myös hyviä keskustelunaloittajia – tiesithän että mitä enemmän saat kommentteja päivitykseesi, sitä useammalle päivitys näkyy? Keskity siis asiakkaaseen, älä omaan itseesi kun teet sisältöä some-tilillesi.
5. Aktivoi! Sitouta kysymyksillä tai gallupeilla ja tee arvontoja, aloita keskustelunaiheita. Yksinkertaisimmillaan kysy sometililläsi että millaista ruokaa haluaisit että ravintolassasi tarjottaisiin tai että mitä tuotesarjaa asiakkaasi toivovat kampaamoosi tai millaisia lisäpalveluita tilitoimisto voisi tarjota ja niin edelleen. Arvonnan järjestämisessä ole kuitenkin tarkkana, että saat tilillesi aitoja seuraajia, eikä vain arvonnan perässä tulleita palkintohaukkoja. Arvonnan palkintona tietysti kannattaa arpoa jokin oman yrityksen tuote tai palvelu tai siihen liittyvä kirja tai jokin muu tuote.
6. Mainosta eli tee tykkäyskampanja sivullesi. Facebookissa voit tehdä maksullisen mainoskampanjan jolla voit saada uusia tykkääjiä yritystilillesi. Luonnollisesti mitä enemmän sivullasi on tykkääjiä, sitä suuremman määrän yleisöä viestisi jatkossa tavoittavat. Mieti mainosta tehdessäsi, että “Mitä hyötyä Matti Meikäläinen saa tykätessään sivustani?” Kohdenna myös mainos oikein, oikealle alueelle ja oikean ikäisille ihmisille. Tee mainos huolella, älä heitä rahojasi hukkaan.
Kaikki viisi ensiksimainittua toimintoa ovat ilmaisia – eli voit tehdä ne aivan itse eikä niihin tarvitse käyttää rahaa lainkaan. Kuudes vinkki, eli tykkäyskampanja on maksullinen ja Facebookissa voit aloittaa niinkin pienillä summilla kuin parilla kympillä ja silti saada fiksuja tuloksia.
Jos tarvitset apua Facebook-, Instagram- tai LinkedIn- tykkääjien määrässä, ota minuun yhteyttä ja tehdään yrityksestäsi menestyvä somessa!
Yhteystietoni löydät täältä tai voit soittaa 040 8619333 tai laittaa sähköpostia