Skip to content
Menu
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

  • Etusivu
  • Koulutukset
    • LinkedIn-koulutus
    • LinkedIn koulutus johtoryhmälle
    • Hissipuhekoulutus
  • Palvelut
    • Voittajan somepolku ja ehdokkaan somesparraus
    • Somestrategia 
    • Someanalyysi
  • Meidän tiimi
  • Yhteydenotto
  • Blogi
  • Yhteistyökumppanit
  • Tilaa uutiskirje
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Kuinka saada lisää tykkääjiä yritystilille? 6 vinkkiä

By Liisa Siitonen on 1.8.202018.7.2024

Kuinka saan lisää tykkääjä yrityssivulleni Facebookissa, LinkedInissä tai Instagramissa?

Tässä sinulle kuusi vinkkiä, joilla pääset alkuun. Voit katsoa vinkit myös videolta artikkelin alta.

1. Kutsu! Omassa Facebook.- ystäväpiirissäsi on ihmisiä, jotka ovat varmasti kiinnostuneita myös yrityksestäsi, joten kutsu heidät tykkäämään yrityssivustasi. Erityisesti kehoitan käyttämään Facebookissa toimintoa, jolla voit kutsua julkaisustasi tykänneitä ihmisiä. Kun he ovat jo nähneet päivityksesi ja tykänneet siitä, näillä henkilöillä on jo positiivinen vire yritystäsi kohtaan. Lisää tästä kutsutavasta voit lukea Facebookin omista ohjeista: https://www.facebook.com/help/174333482624856?helpref=about_content

2. Tee sivustasi visuaalisesti viehättävä – käytä siis hetki aikaa tehdäksesi yrityksellesi kiva profiilikuva sekä taustakuva. Jos yrityksesi logo ei taivu Facebookin pakottamaan pyöreään pieneen muotoon, pohdi hetki erilaisia vaihtoehtoja – voitko käyttää logoa taustakuvassa ja profiilikuvassa esim tuotetta?
Muista että ulkoasu on paljon mielenkiintoisempi kuvien avulla! Kivalta näyttävää profiilia seurataan helpommin.

3. Käytä toimintokutsua Facebookissa. Mitä helpommin sinuun saa yhteyden ja vielä vastaat ihmisille heidän kysymyksiinsä, sitä helpommin saat heidät myös tykkäämään sivustasi. Toimintokutsua voi muokata useista eri vaihtoehdoista, kuten kuvasta alla näkee:

4. Tuota sometilillesi hyödyllistä sisältöä: anna vinkkejä, kerro asioita tuotteiden/palveluiden takana, keskustele! Älä vain sorru siihen, että mainostat vain tililläsi joka viikko omaa tuotettasi “osta osta, ostaisit nyt” – tyyppisellä sisällöllä, koska tykkääjäsi haluavat viihtyä, oppia ja saada hyödyllistä tietoa, eivät pelkkää mainostamista. Hyödylliset sisällöt sitouttavat ihmisiä ja usein ovat myös hyviä keskustelunaloittajia – tiesithän että mitä enemmän saat kommentteja päivitykseesi, sitä useammalle päivitys näkyy? Keskity siis asiakkaaseen, älä omaan itseesi kun teet sisältöä some-tilillesi.

5. Aktivoi! Sitouta kysymyksillä tai gallupeilla ja tee arvontoja, aloita keskustelunaiheita. Yksinkertaisimmillaan kysy sometililläsi että millaista ruokaa haluaisit että ravintolassasi tarjottaisiin tai että mitä tuotesarjaa asiakkaasi toivovat kampaamoosi tai millaisia lisäpalveluita tilitoimisto voisi tarjota ja niin edelleen. Arvonnan järjestämisessä ole kuitenkin tarkkana, että saat tilillesi aitoja seuraajia, eikä vain arvonnan perässä tulleita palkintohaukkoja. Arvonnan palkintona tietysti kannattaa arpoa jokin oman yrityksen tuote tai palvelu tai siihen liittyvä kirja tai jokin muu tuote.

6. Mainosta eli tee tykkäyskampanja sivullesi. Facebookissa voit tehdä maksullisen mainoskampanjan jolla voit saada uusia tykkääjiä yritystilillesi. Luonnollisesti mitä enemmän sivullasi on tykkääjiä, sitä suuremman määrän yleisöä viestisi jatkossa tavoittavat. Mieti mainosta tehdessäsi, että “Mitä hyötyä Matti Meikäläinen saa tykätessään sivustani?” Kohdenna myös mainos oikein, oikealle alueelle ja oikean ikäisille ihmisille. Tee mainos huolella, älä heitä rahojasi hukkaan.

Xennek Oy:n someasiantuntija Liisa kertoo videolla vinkit kuinka yrityksen sometileille saa lisää tykkääjiä ja miksi se on tärkeää.

Kaikki viisi ensiksimainittua toimintoa ovat ilmaisia – eli voit tehdä ne aivan itse eikä niihin tarvitse käyttää rahaa lainkaan. Kuudes vinkki, eli tykkäyskampanja on maksullinen ja Facebookissa voit aloittaa niinkin pienillä summilla kuin parilla kympillä ja silti saada fiksuja tuloksia.

Jos tarvitset apua Facebook-, Instagram- tai LinkedIn- tykkääjien määrässä, ota minuun yhteyttä ja tehdään yrityksestäsi menestyvä somessa!
Yhteystietoni löydät
täältä tai voit soittaa 040 8619333 tai laittaa sähköpostia

Category: Uncategorized
Tags: Facebook, Instagram, mainonta, some, somemainonta, somevinkki, vinkki

Artikkelien selaus

Kannattaako yrityksen blogata? Kyllä!
Mikä on LinkedIn Story?

Related Posts

Facebookissa näet nyt kilpailijasi mainokset!

29 kesäkuun, 2018
Read More

Bernie työhuoneessani! Ja mikä on meemi?

2 helmikuun, 2021
Read More

Pääsiäisen muistilista someen

29 maaliskuun, 2018
Read More

Viimeisimmät artikkelit

  • Mitä eroa on markkinoinnilla, mainonnalla ja markkinointiviestinnällä?
  • Mikä on SOSTAC ja kenelle se sopii?
  • Markkinoinnin vuosikello – miksi ja miten hyödyntää sitä?
  • Loppuvuoden sometärpit: hyödynnä juhlapyhät yrityksesi markkinoinnissa
  • Digiturvaviikon vinkit huijareiden kampitukseen
  • Miten asiakaskokemusta kannattaa mitata? 
  • Mitä on orgaaninen some?
  • Somelive: Miten maailmaa muutetaan somen kautta?
  • Mikä ihmeen yritystarina? 
  • Vinkit somesisältöihin keskikesällä
  • Digitaalisen oppimisen päivä: digiketterä kehittää osaamistaan
  • Näin hyödynnät ystävänpäivää yrityksesi markkinoinnissa
  • Presidenttipeliä LinkedIn:ssä?
  • Hakujen vuosi 2023 – mikä suomalaisia kiinnosti?
  • Vuoden värit 2024

Xennek Oy
info@xennek.fi
040 861 9333

©2025 Menesty Somessa