Facebook julkaisi eilen uuden ominaisuuden mainonnan läpinäkyvyydestä. Mainonnan avoimuudella pyritään estämään väärinkäytösksiä ja väärien tietojen levittämistä.
Yrittäjän on hyvä käyttää tätä toimintoa hyödykseen: pääset näkemään minkä tahansa yrityssivun Facebook- mainonnan, erityisesti kannattaa olla kiinnostunut kilpailijoidesi tekemisestä. Näin voit itse tehdä tarjouksia, tapahtumia tai muita toimenpiteitä tarvittaessa.
Kuinka toimia:
1. Mene mille tahansa Facebookin yrityssivulle.
2. Sivun vasemmassa reunassa on alimmaisena uusi toiminto: Tiedot ja mainokset (englanniksi Info and ads) – klikkaa.
Klikaamalla löydät ko yrityksen parhaillaan aktiiviset mainokset, jotka ovat voimassa Facebookissa tai sen kumppaniverkostossa, Messengerissä tai Instagramissa.
Sivulta löydät myös tiedon yrityssivun perustamisvuodesta ja sen nimen muutoksista.
Käyttäjät voivat myös ilmiantaa vääriä, virheellisiä, sopimattomia tai epäkorrekteja mainoksia. Näin Facebook haluaa suitsia valheellista mainontaa alustallaan.
Käy testaamassa ja opi parhaat palat!
Facebookin tiedote löytyy täältä https://newsroom.fb.com/news/2018/06/transparency-for-ads-and-pages/