”Koko alkuvuosi on ollut kiirettä ja hulinaa, nyt on vihdoinkin tulossa pääsiäinen, ja yrittäjäkin pääsee hetkeksi levähtämään.” Moni yrittäjä miettii neljän päivän lepoa, mutta tee pari seikkaa muistilistalta ennen kuin lähdet pääsiäislomalle:
1. Toivota asiakkaillesi hyvää pääsiäistä myös sosiaalisen median kanavissasi. Yksinkertaista ja iloista pääsiäisen toivotusta on helppo tykätä ja kommentoida. Kysymykseen vastataan ehkä vieläkin helpommin: mikä on mielestäsi paras pääsiäisherkku? Äänestys: mämmi vai pasha?

2. Tee pääsiäistarjous tai kilpailu / arvonta. Anna nettikauppaan alennuskoodi joka on voimassa pääsiäisen ajan, tee pääsiäistarjous, kivijalkaliikkeessä kävijöiden kesken arvotaan palkinto, Instagramissa kuvan #:llä jakaneiden kesken arvotaan tuotteita jne. Lyhyt tarjousaika houkuttelee ostoksille.
3. Anna asiakkaiden tehdä ehdotuksia: palkitse esim paras ehdotus joka tulee pääsiäisen aikana somekanaviin esim uusista tuotteista tai palveluista. Millaisen kakun haluaisit tarjolle kahvilaamme? Tilaisitko ennemmin maksimekon vai puolihameen ompelimostamme? Haluaisitko hotellishuoneeseesi ruusun terälehtiä sängylle vai hedelmäkorin kaupan päälle? Mitä lisäpalveluja arvostaisit kuntosalillamme: lastenhoitoa, lisäravinteiden myyntiä, ilmajoogatunteja? Näin saat arvokasta tietoa mitä asiakkaasi haluavat ja saat keskustelua aikaan some-kanavissasi.
4. Kerro aukioloaikasi pääsiäisenä – auki vai kiinni, verkkokauppa koko viikonlopun auki, kivijalkaliikkeestä jokaiselle asiakkaalle lauantaina suklaamuna kaupan päälle jne.
Ja lopuksi: Ota pääsiäisenä rennosti! Syö niitä suklaamunia, rentoudu perheen ja ystävien parissa, syö lammaspaistia, kävele luonnossa ja lepää.
Oikein hyvää pääsiäistä!

Ikkunalaudalla kukkien kelta,
rairuoho versoo jo lautaselta.
Pajujen oksissa silmut uudet,
suklaamunissa salaisuudet.