Skip to content
Menu
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

  • Etusivu
  • Koulutukset
    • LinkedIn-koulutus
    • Twitter-koulutus
  • Palvelut
  • Meidän tiimi
  • Yhteydenotto
  • Blogi
  • Yhteistyökumppanit
  • Tilaa uutiskirje
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Kannattaako yrityksen blogata? Kyllä!

By Liisa Siitonen on 5.6.202012.11.2022

Minulta kysyttiin taas että kannataako yrityksen pitää blogia?
Lyhyt vastaus on, että kyllä todella kannattaa!

Yritysblogin hyötyjä:

  • Blogi nousee esille hakukoneissa, jolloin yrityksen näkyvyys paranee
  • Yhteydenottojen ja tarjouspyyntöjen määrän kasvaminen samassa suhteessa mitä useampia ihmisiä nettisivuillasi käy lukemassa blogia
  • Asiantuntijaorganisaatiossa blogi on markkinointiväline; niin asiantuntijoille kuin palveluille ja tuotteillekin!
  • Blogin kirjoittaminen omille nettisivuille kannattaa, koska silloin sisällöt ovat yrityksen omia. Kukaan ei osaa ennustaa kuinka Facebook, LinkedIn, YouTube ja muut somekanavat voivat silmänräpäyksessä muuttaa käyttöehtojaan ja sisältöjen copyright- oikeuksia ihan milloin tahansa.
  • Voit jakaa blogikirjoituksen jopa automaattisesti somekanaviisi ja saada entistä enemmän näkyvyyttä. Kirjoita blogi yrityksen omalle nettisivulle, ja sitten jaa blogipostaus somessa. Näin blogikirjoituksessa olevat kuvat, tekstit ja videot ovat yrityksen omaisuutta.
  • Blogissa voit informoida asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja henkilöstöä.
  • Kirjoittamalla blogia viestit olevasi ajan hermolla, olevasi avoin ja keskusteleva.
  • Hakusanatutkimuksella ja Google Trendsiä käyttämällä voit tehdä sellaista sisältöä nettisivuillesi, jota asiakkaasi hakevat hakukoneista. Tee blogikirjoituksia, joissa käytät yritykseesi liittyviä avainsanoja.
  • Blogi toimii loistavasti Inbound- markkinoinnin välineenä.

Katso videolta täsmävinkit yritysblogin kirjoittamiseen:

Facebook- livelähetys 5.6.2020 , jossa aiheena ‘Blogi yrityskäytössä’

Asiakkaani ovat usein sanoneet, että tuntuu kovin hankalalta keksiä aiheita blogiin? Tässä kahdeksan täsmävinkkiä kesäkuulle:

  1. Kuulumiset. Kuinka vuoden 2020 ensimmäinen vuosipuolikas on sujunut yritykselläsi? Vaikka korona on koetellut meitä kaikkia yrittäjiä, ota maltillinen näkökulma ja keskity positiivisiin seikkoihin.
  2. Juhannusaatto – yleensä monet suomalaiset jäävät juhannuksesta kesälomalle – blogissa on hyvä hetki kertoa onko yrityksesi auki kesällä ja milloin yrityksesi avainhenkilöt ovat lomalla tai tavoitettavissa? Kuka yrityksessäsi toimii toimitusjohtajan sijaisena hänen lomaillessaan?
  3. Kerro blogissa tarina kuinka yrityksesi on perustettu?
  4. Tarina kuinka yrityksesi on kasvanut vuosien varrella? “Aloitimme autotallissa koodaamaan ja vuoden päästä palkkasin kaverini Matin ja tänään olemme 20 henkeä työllistävä IT-yritys”
  5. Loman tärkeys – meistä jokainen tarvitsee lomaa ja akkujen lataamista jotta jaksamme taas tehdä laadukasta työtä.  Pohdi vaikka sitä, tarvitseeko yrittäjän olla myös lomalla tavoitettavissa? Tai jos lomailet, kenen puoleen neuvot asiakkaitasi sillä välin kääntymään kun itse olet lomalla: “Kampaamoni on suljettu heinäkuussa, mutta sillä aikaa suosittelen varaamaan ajan Lissun Kampaamoon, joka on loistava vaihtoehto”
  6. Millaisia suunnitelmia sinulla on loppuvuodelle? Lanseeraatko uuden tuotteen tai palvelun? Etsitkö uusia toimitiloja? Laajennatko valikoimaasi?
  7. Kysy blogissa asiakkailtasi mitä he haluaisivat yritykseltäsi? Korona avasi monen yrittäjän silmät, mm tarjoamaan ruoan kotiinkuljetuspalveluita, kun ravintola ei voinut olla auki. Millaisia lisäpalveluja asiakkaasi arvostaisivat? Lastenhoitoa kampaamokäynnin ajaksi? Personal trainerilta ostettavia kuntoiluvälineitä? Uutiskirjeen yrityksesi ajankohtaisista aiheista?
  8. Blogissa voit kertoa useamman kerran yrityksesi ydinpalveluista – toisto tepsii!

Kun kirjoitat yritysblogia, pidä mielessäsi nämä kysymykset :

Kenelle kirjoitan? Vastaus on tietysti asiakkaalle, mutta millaiselle asiakkaalle? Vanhalle asiakkaalle, joka ostaa säännöllisesti, uudelle asiakkaalle joka ei tunne palveluitasi vielä lainkaan, satunnaiselle ostajalle? Kuinka nämä eri ostajat vakuutetaan?

Mitä haluan kertoa? Autanko asiakasta tällä blogikirjoituksella?

Ja sitten näppis sauhuamaan – päätä että teet vaikka kaksi blogikirjoitusta kuukaudessa – se on hyvä ja realistinen tahti!

Category: Uncategorized
Tags: Arvonta, Blogi, Facebook, markkinointi, markkinointiviestintä, some, somevinkki, Video, vinkki

Artikkelien selaus

Sometime 2020 – etänä
Kuinka saada lisää tykkääjiä yritystilille? 6 vinkkiä

Related Posts

Työnhakuveturin webinaari: Asiantuntija somessa

12 joulukuun, 2019
Read More

Matti Suur-Hamarin paralympiakulta ja mitä Googlesta haettiin vuonna 2017?

13 maaliskuun, 2018
Read More

Bernie työhuoneessani! Ja mikä on meemi?

2 helmikuun, 2021
Read More

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Viimeisimmät artikkelit

  • Kesäiset kelloradioterkut!
  • AIDA- malli, jolla yritys saa uskollisia asiakkaita
  • Googlen Doodlet eli logomuunnokset
  • Bernie työhuoneessani! Ja mikä on meemi?
  • Hakujen vuosi 2020 – mitä suomalaiset etsivät Googlesta!

Arkistot

  • heinäkuu 2022
  • syyskuu 2021
  • toukokuu 2021
  • helmikuu 2021
  • joulukuu 2020
  • marraskuu 2020
  • elokuu 2020
  • kesäkuu 2020
  • toukokuu 2020
  • huhtikuu 2020
  • tammikuu 2020
  • joulukuu 2019
  • marraskuu 2019
  • heinäkuu 2019
  • kesäkuu 2019
  • joulukuu 2018
  • marraskuu 2018
  • lokakuu 2018
  • heinäkuu 2018
  • kesäkuu 2018
  • maaliskuu 2018
  • helmikuu 2018
  • tammikuu 2018

Xennek Oy
info@xennek.fi
040 861 9333

©2023 Menesty Somessa