Skip to content
Menu
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

  • Etusivu
  • Koulutukset
    • LinkedIn-koulutus
    • LinkedIn koulutus johtoryhmälle
    • Hissipuhekoulutus
  • Palvelut
    • Voittajan somepolku ja ehdokkaan somesparraus
    • Somestrategia 
    • Someanalyysi
  • Meidän tiimi
  • Yhteydenotto
  • Blogi
  • Yhteistyökumppanit
  • Tilaa uutiskirje
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Virtuaalinen ja lisätty todellisuus markkinoinnissa 2018

By Liisa Siitonen on 15.1.201814.11.2022

Osallistuin torstaina  PING Helsinki – verkkovaikuttajien yhteisön aamiaistapahtumaan, jonka aihe oli ”It’s time for storytelling in AR/VR. Are you ready? ” Parituntisessa tapahtumassa oli mielenkiintoisia puhujia suomalaisfirmoista, jotka tekevät virtuaalitodellisuuden ratkaisuja asiakkailleen.

Tilaisuuden avasi Inna-Pirjetta Lahti, PING Helsingin inspiraatiojohtaja eli Head of inspiration. Inna-Pirjetta herätteli yleisöä vaikuttajamarkkinoinnin yksityiskohdilla. Eli kuinka vaikuttajien, julkkisten, asiantuntijoiden kautta markkinoidaan tuotteita tai palveluita?
Vaikuttajien kautta viedään viestejä entistä enemmän kuluttajille. Meistä jokainen kuuntelee mielellään ystäviemme suosituksia ravintoloista tai kampaajasta tai uudesta levitteestä leivälle. Bloggaajat ovat jo useita vuosia olleet kertomassa käyttökokemuksiaan erilaisten tuotteiden parissa.


Myös Forbes on listannut vaikuttajamarkkinoinnin olevan yksi tärkeimmistä, ellei tärkein markkinoinnin keino vuonna 2018. Lue täältä lisää.

Kuva napattu Inna-Pirjetta Lahden esityksestä. 4-tasoinen vaikuttajamarkkinointi, vasemman reunan nuolet kertovat tavoittavuudesta eli reachistä ja tehosta eli influencesta.Julkkikset, julkaisijat, fanit ja ystävät. Ketä sinä kuuntelet?
Kuva napattu Inna-Pirjetta Lahden esityksestä. 4-tasoinen vaikuttajamarkkinointi, vasemman reunan nuolet kertovat tavoittavuudesta eli reachistä ja tehosta eli influencesta.
Julkkikset, julkaisijat, fanit ja ystävät. Ketä sinä kuuntelet?

Zoanin CMO eli Chief Marketing Officer Laura Ala piti puheenvuoron siitä, kuinka asiakas kokeilemalla ja kokemalla tunnistaa tuotteen hyödyt tai mahdollisuudet. Laura ennusti, että seuraavan kahden vuoden sisällä suuri joukko kansainvälisiä brändejä on ottanut virtuaalitodellisuuden käyttöön markkinoinnissaan. Uskon tämän itse täysin.
 

PING2.JPG

Arilyn on suomalainen virtuaalitodellisuuteen erikoistunut toimisto. Nettisivuillaan he kertovat että muuttavat fyysisen maailman virtuaaliseksi kokemukseksi.

Jo joulun alla Helsingissä nähtiin Stockmann- tavaratalon perinteikkäässä joulu-ikkunassa Mikonkadun ja Aleksanterinkadun kulmassa VR-ulottuvuus. Kävittekö katsomassa? Onni-tonttu seikkaili lisätyn todellisuuden keinoin satuikkunassa. Lue lehdistötiedote täältä.
Paikanpäällä tapahtumassa saimme myös itse värittää tonttu-kortin, jonka jälkeen Arilynin sovelluksella tontun sai eloon postikortista.
Toinen hieno toteutus oli myös postikortti, joka heräsi eloon Arilynin sovelluksella: työpöydälläni oli keväinen Tuomiokirkko!

ping6.JPG
ping9.JPG
ping5.JPG
ping8.JPG

Kuvassa omin pikku kätösin väritetty tonttukortti, sekä näkymä työpöydälläni Arilynin sovelluksella katseltuna, virtuaalitodellisuuden keinoin. Pyöreässä kortissa saa näkyviin Helsingin Tuomiokirkon.

Halvat, pahviset VR-lasit saat vaikkapa Claes Ohlssonilta alle vitosella. Xennekillä on sekä pahvisia katselulaseja että Bobo VR-laseja, jos haluat tulla testaamaan. Molempiin laitetaan sisään oma matkapuhelimesi, jonka jälkeen valitset vaikkapa You…
Halvat, pahviset VR-lasit saat vaikkapa Claes Ohlssonilta alle vitosella. Xennekillä on sekä pahvisia katselulaseja että Bobo VR-laseja, jos haluat tulla testaamaan. Molempiin laitetaan sisään oma matkapuhelimesi, jonka jälkeen valitset vaikkapa YouTuben 360- kirjastosta mieleisesi videon 360-muodossa.

Lopuksi vielä Arilynin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Emmi Jouslehto kertoi Arlalle tehdystä kampanjasta, jossa Aamu- kissa herää eloon maitopurkin kyljestä. Katso videolta lisää.

Jos haluat päästä VR-laseja tai 360- kameraa Xennekin tiloihin, ota yhteyttä ja sovitaan aika. Voidaan juoda kupilliset kahvia ja jutella virtuaalitodellisuuden markkinointimahdollisuuksista.

Category: Uncategorized

Artikkelien selaus

Somestrategia
Facebookin muuttunut algoritmi ja mitä se tarkoittaa?

Related Posts

Julkaisukalenteri ja vinkit loppuvuodeksi

30 lokakuun, 2018
Read More

Facebook arvontasäännöt 2020 – mitä saa tehdä ja mitä ei?

15 tammikuun, 2020
Read More

Oletko valmis somen kesään? Some ei jää lomalle

10 kesäkuun, 2019
Read More

Viimeisimmät artikkelit

  • Mitä eroa on markkinoinnilla, mainonnalla ja markkinointiviestinnällä?
  • Mikä on SOSTAC ja kenelle se sopii?
  • Markkinoinnin vuosikello – miksi ja miten hyödyntää sitä?
  • Loppuvuoden sometärpit: hyödynnä juhlapyhät yrityksesi markkinoinnissa
  • Digiturvaviikon vinkit huijareiden kampitukseen
  • Miten asiakaskokemusta kannattaa mitata? 
  • Mitä on orgaaninen some?
  • Somelive: Miten maailmaa muutetaan somen kautta?
  • Mikä ihmeen yritystarina? 
  • Vinkit somesisältöihin keskikesällä
  • Digitaalisen oppimisen päivä: digiketterä kehittää osaamistaan
  • Näin hyödynnät ystävänpäivää yrityksesi markkinoinnissa
  • Presidenttipeliä LinkedIn:ssä?
  • Hakujen vuosi 2023 – mikä suomalaisia kiinnosti?
  • Vuoden värit 2024

Xennek Oy
info@xennek.fi
040 861 9333

©2025 Menesty Somessa