Skip to content
Menu
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

  • Etusivu
  • Koulutukset
    • LinkedIn-koulutus
    • LinkedIn koulutus johtoryhmälle
    • Hissipuhekoulutus
  • Palvelut
    • Voittajan somepolku ja ehdokkaan somesparraus
    • Somestrategia 
    • Someanalyysi
  • Meidän tiimi
  • Yhteydenotto
  • Blogi
  • Yhteistyökumppanit
  • Tilaa uutiskirje
Menesty Somessa Menesty Somessa

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Data visualisointi

By Liisa Siitonen on 14.11.201914.11.2022

Viimeaikoina Facebookissa on kiertänyt upea video, joka on nerokas esimerkki datan eli tiedon visualisoinnista. Videossa havainnollistetaan visuaalisesti yksinkertaisilla värillisillä pylväsgraafeilla sekä pienellä artistin kuvalla, mitkä artistit tai bändit ovat olleet myydyimpiä eri vuosina. Näin valtava määrä tietoa eli dataa on saatu yksinkertaiseen muotoon ja se on helpompi ymmärtää sekä omaksua visuaalisessa muodossa. Videon “Best-Selling Music…

Continue reading

Mitä on sparraus?

By Liisa Siitonen on 10.11.201925.1.2023

Sparraus on terminä lähtöisin nyrkkeilystä, jossa sillä tarkoitetaan ottelua harjoitusvastuksen kanssa. Sparrausta voi kutsua myös valmennukseksi. Työelämässä ei ole tarkoitus nyrkkeillä, vaan sparraus tarkoittaa sitä että sparraaja auttaa sparrauksen kohdetta löytämään uusia ideoita ja näkökulmia. Sparrauksessa pallotellaan ajatuksia ja toiminnan kehittämistä sekä sparraaja myös rohkaisee päätösten tekemisessä. Sparraaja lempeästi ‘tönii’ sparrattavaa miettimään asioita uudella tavalla…

Continue reading

Asiantuntijat somessa, Helmin haastattelu

By Liisa Siitonen on 8.7.201914.11.2022

Monen monta kertaa minulta on kouluttajana kysytty, että miksi asiantuntijan kannattaisi olla siellä somessa? Päätin kysellä asiaa suoraan asiantuntijoilta itseltään ja alla on ensimmäinen videohaastattelu. Haastateltavana on Helmi Elina Korhonen, joka työskentelee suunnittelijana Digipelirajat’on – hankkeessä Sosped-säätiössä. Kommentoi alle, kenen asiantuntijan haastattelun haluaisit nähdä? Kirjoita vinkki alle ja lupaan yrittää saada kaikki ehdotukset kameran eteen…

Continue reading

Oletko valmis somen kesään? Some ei jää lomalle

By Liisa Siitonen on 10.6.20195.7.2024

Kesällä Suomi pysähtyy, kaikki ovat lomalla ja bisnes nukahtaa. Näin meille on kerrottu vuosikymmenien ajan, mutta uskallan väittää että tilanne on jo toinen: somea selaillaan jopa enemmän loma-aikoina! Laiturin nokassa on helppo selailla somea, ottaa kuva järvimaisemasta, pohtia menokohteita tai etsiä reittiä. Jos yrityksesi myy jäätelöä, uimaleluja, olutta, sandaaleja tai sadevaatteita (Suomen kesä!) – niin…

Continue reading

Mikä on Social Sellin Index?

By Liisa Siitonen on 13.12.201814.11.2022

Tiedätkö mikä on SSI? Se on LinkedIn- palvelun ilmainen työkalu, jolla voit mitata oman Social Selling Indeksisi. Social Selling on vapaasti suomennettuna sosiaalista myyntiä. Eli SSI mittaa kuinka aktiivinen olet LinkedIn- palvelussa, kontaktoidutko ihmisten kanssa ja oletko aktiivinen. Huomautuksena kuitenkin, että SSI mittaa aktiivisuuttasi vain LinkedInissä, ei missään muualla. Sosiaalista myyntiä tulee tehdä yrityksen nettisivuilla,…

Continue reading

Vinkit kuinka muokata Facebookin sisältövirtaa -”katso ensin”

By Liisa Siitonen on 14.11.201814.11.2022

Tuntuuko sinusta että Facebookin sisältövirrassasi ei näy sisältöjä joita haluaisit nähdä? Voit itse muokata sisältöä näillä kolmella vinkillä: 2. Voit piilottaa sisällön joka ei kiinnosta sinua Kun näet Facebookissa mainoksen josta et ole kiinnostunut, voit oikean ylänurkan kolmesta pisteestä kertoa sen Facebookille. Valitse “Piilota mainos” ja sen jälkeen vastaa miksi et halua nähdä mainosta? Valintojen…

Continue reading

Julkaisukalenteri ja vinkit loppuvuodeksi

By Liisa Siitonen on 30.10.201814.11.2022

Tuleeko joskus sellainen olo, että en tiedä yhtään mitä sinne someenkin pitäisi taas päivittää? Ota kalenteri käteen ja mieti ajankohtaisia asioita! Muista että moneen kanavaan voi ajastaa asioita etukäteen, eli päivitykset voi tehdä etukäteen. Katso videolta vinkit:

Continue reading

Facebookin yrityssivuna voit tykätä muista yrityssivuista

By Liisa Siitonen on 17.10.201814.11.2022

Vinkki yrityssivun käyttöön Facebookissa: Jos hallinnoit yrityksesi sivua Facebookissa, eli olet sivun ylläpitäjä, voit käydä tykkäämässä muiden yritysten Facebook- sivuista. Yrityksesi kumppanit, jälleenmyyjät, päämiehet, alihankkijat, painotalot, catering-yritykset, autoliikkeet ja muut yhteistyötahot arvostavat varmasti tykkäystäsi – ja kenties saat omalle yrityssivullesi lisää tykkääjiä vastapalveluksena! Näin saat yrityksesi Facebook- näkyvyyttä parannettua taas hieman lisää. Facebookin algoritmi arvottaa…

Continue reading

Tavoitettavuus kesällä?

By Liisa Siitonen on 5.7.201824.11.2022

Kuinka tavoitettavissa yrittäjän, yritysjohtajan tai yrityksen työntekijän tulee olla kesälomalla?Olen tänään keskustellut puhelimessa kahden ihmisen kanssa, jotka ovat olleet kesälomalla, mutta ”hoitavat vähän näitä työjuttuja”. Itse en lomaile kesän aikana, vaan vasta syyskuussa, jolloin lähdemme reissuun. Puhelin minulla on reissussa mukana ja varmasti siihen myös reissun aikana vastaan. Mutta uskon että viestimällä etukäteen asiakkaille ja…

Continue reading

Facebookissa näet nyt kilpailijasi mainokset!

By Liisa Siitonen on 29.6.201814.11.2022

Facebook julkaisi eilen uuden ominaisuuden mainonnan läpinäkyvyydestä. Mainonnan avoimuudella pyritään estämään väärinkäytösksiä ja väärien tietojen levittämistä. Yrittäjän on hyvä käyttää tätä toimintoa hyödykseen: pääset näkemään minkä tahansa yrityssivun Facebook- mainonnan, erityisesti kannattaa olla kiinnostunut kilpailijoidesi tekemisestä. Näin voit itse tehdä tarjouksia, tapahtumia tai muita toimenpiteitä tarvittaessa. Kuinka toimia: 1. Mene mille tahansa Facebookin yrityssivulle. 2….

Continue reading

Pääsiäisen muistilista someen

By Liisa Siitonen on 29.3.201814.11.2022

”Koko alkuvuosi on ollut kiirettä ja hulinaa, nyt on vihdoinkin tulossa pääsiäinen, ja yrittäjäkin pääsee hetkeksi levähtämään.” Moni yrittäjä miettii neljän päivän lepoa, mutta tee pari seikkaa muistilistalta ennen kuin lähdet pääsiäislomalle: 1. Toivota asiakkaillesi hyvää pääsiäistä myös sosiaalisen median kanavissasi. Yksinkertaista ja iloista pääsiäisen toivotusta on helppo tykätä ja kommentoida. Kysymykseen vastataan ehkä vieläkin…

Continue reading

Matti Suur-Hamarin paralympiakulta ja mitä Googlesta haettiin vuonna 2017?

By Liisa Siitonen on 13.3.201814.11.2022

Toivottavasti olet joskus tutustunut Google Trendsiin – hakukonejättiläisen työkaluun, jolla voit hakea esim oman alasi hakusanoja. Tämän linkin takaa löydät tietoja siitä, mitä Googlesta haettiin Suomessa vuonna 2017.  https://trends.google.com/trends/yis/2017/FI/ Henkilöistä haettiin eniten toukokuussa menehtynyttä entistä presidenttiämme Mauno Koivistoa. Muusikko Alma julkaisi uutta musiikkia kesällä 2017, muusikko Jari Sillanpää pidätettiin huumeiden vaikutuksen alaisena ajamisesta ja hänen kotiinsa tehtiin kotietsintä. Sauli Niinistö ilmoitti toukokuussa 2017…

Continue reading

Hyvin suunniteltu vuosikello 2018

By Liisa Siitonen on 5.2.201814.11.2022

Tänään 5.2.2018 on Runebergin päivä ja juhlapäivän blogikirjoituksessani käsittelen suunnitelmallisuutta. Sanotaan että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Tämä pätee erityisen hyvin markkinointiviestinnässä ja somessa. Meille jokaiselle on joskus tullut se olo, että äh ja pöh, sinne someenkin pitäisi jotain päivittää; suunnitelma helpottaa tuskaa! Xennekin Raine teki vuosikellon 2018 – kuinka sinä suunnittelet tämän vuoden? Mitä yrityksessäsi tapahtuu…

Continue reading

Facebookin muuttunut algoritmi ja mitä se tarkoittaa?

By Liisa Siitonen on 30.1.201814.11.2022

Wikipedia määrittelee algoritmin näin:Algoritmi on yksityiskohtainen kuvaus tai ohje siitä, miten tehtävä tai prosessi suoritetaan; jota seuraamalla voidaan ratkaista tietty ongelma. Lajittelualgoritmin tarkoitus on järjestää lista sovittuun järjestykseen.  Eli Facebookin algoritmi tarkoittaa löyhästi suomennettuna ’järjestelyprosessia’.  Tämä järjestelyprosessi eli algoritmi esittää/järjestää sinulle uutisvirtaasi tarjoiltavat uutiset, viestit, videot, mainokset ja muun sisällön. Algoritmi myös oppii tekoälyn keinoin:…

Continue reading

Virtuaalinen ja lisätty todellisuus markkinoinnissa 2018

By Liisa Siitonen on 15.1.201814.11.2022

Osallistuin torstaina  PING Helsinki – verkkovaikuttajien yhteisön aamiaistapahtumaan, jonka aihe oli ”It’s time for storytelling in AR/VR. Are you ready? ” Parituntisessa tapahtumassa oli mielenkiintoisia puhujia suomalaisfirmoista, jotka tekevät virtuaalitodellisuuden ratkaisuja asiakkailleen. Tilaisuuden avasi Inna-Pirjetta Lahti, PING Helsingin inspiraatiojohtaja eli Head of inspiration. Inna-Pirjetta herätteli yleisöä vaikuttajamarkkinoinnin yksityiskohdilla. Eli kuinka vaikuttajien, julkkisten, asiantuntijoiden kautta markkinoidaan tuotteita tai palveluita?Vaikuttajien…

Continue reading
  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next

Viimeisimmät artikkelit

  • Mitä eroa on markkinoinnilla, mainonnalla ja markkinointiviestinnällä?
  • Mikä on SOSTAC ja kenelle se sopii?
  • Markkinoinnin vuosikello – miksi ja miten hyödyntää sitä?
  • Loppuvuoden sometärpit: hyödynnä juhlapyhät yrityksesi markkinoinnissa
  • Digiturvaviikon vinkit huijareiden kampitukseen
  • Miten asiakaskokemusta kannattaa mitata? 
  • Mitä on orgaaninen some?
  • Somelive: Miten maailmaa muutetaan somen kautta?
  • Mikä ihmeen yritystarina? 
  • Vinkit somesisältöihin keskikesällä
  • Digitaalisen oppimisen päivä: digiketterä kehittää osaamistaan
  • Näin hyödynnät ystävänpäivää yrityksesi markkinoinnissa
  • Presidenttipeliä LinkedIn:ssä?
  • Hakujen vuosi 2023 – mikä suomalaisia kiinnosti?
  • Vuoden värit 2024

Xennek Oy
info@xennek.fi
040 861 9333

©2025 Menesty Somessa