Tarinat ovat entistäkin isompi osa päivittäin kuluttamastamme mediasta. Aikoinaan Snapchat aloitti 24 tunnissa katoavien vidoiden käytön ja Instagram otti samanlaisen toiminnon omalle alustalleen 2016. Facebookissakin Story- videotoiminto on ollut vuodesta 2017 lähtien, mutta tuntuu että sitä on vasta viime aikoina ryhdytty aktiivisemmin käyttämään Suomessa.Story on siis lyhyt video, joka katoaa katselusta yleensä 24 tunnin kuluttua…
Kuinka saada lisää tykkääjiä yritystilille? 6 vinkkiä
Kuinka saan lisää tykkääjä yrityssivulleni Facebookissa, LinkedInissä tai Instagramissa? Tässä sinulle kuusi vinkkiä, joilla pääset alkuun. Voit katsoa vinkit myös videolta artikkelin alta. 1. Kutsu! Omassa Facebook.- ystäväpiirissäsi on ihmisiä, jotka ovat varmasti kiinnostuneita myös yrityksestäsi, joten kutsu heidät tykkäämään yrityssivustasi. Erityisesti kehoitan käyttämään Facebookissa toimintoa, jolla voit kutsua julkaisustasi tykänneitä ihmisiä. Kun he ovat…
Kannattaako yrityksen blogata? Kyllä!
Minulta kysyttiin taas että kannataako yrityksen pitää blogia?Lyhyt vastaus on, että kyllä todella kannattaa! Yritysblogin hyötyjä: Katso videolta täsmävinkit yritysblogin kirjoittamiseen: Asiakkaani ovat usein sanoneet, että tuntuu kovin hankalalta keksiä aiheita blogiin? Tässä kahdeksan täsmävinkkiä kesäkuulle: Kun kirjoitat yritysblogia, pidä mielessäsi nämä kysymykset : Kenelle kirjoitan? Vastaus on tietysti asiakkaalle, mutta millaiselle asiakkaalle? Vanhalle asiakkaalle,…
Sometime 2020 – etänä
Keväällä 2017 huomasin Facebookissa ilmoituksia Sometime – tapahtumasta ja kiinnostuin lukemaan lisää. En tiennyt tapahtumasta oikeastaan mitään, mutta tunnistin usean henkilön yhteisömanagereiden Cmad.fi – tapahtumasta. Vuoden 2017 tapahtuma järjestettiin Kasnäsissä, joka sijaitsee Kemiönsaaren eteläkärjessä – joten innostuin tekemään varauksen tapahtumaan, koska sekä aiheet kiinnostivat minua, että myös tapahtumapaikka! Tapahtumassa Kasnäsissä oli päivällä yhteisesti koottu ja…
Livelähetys, osa 1 – Facebook trendejä 2020
Koronan vuoksi kalenterissani on harmillisesti tällä hetkellä työkeikkojen peruutuksia tai siirtoja. Tällä viikolla taas yhden peruutuksen tullessa päätin tehdä jotain uutta, josta itse oppisin ja samalla voisin myös jakaa osaamistani myös muille. Facebookin live-videota on tullut testattua lyhyesti parikin kertaa, mutta nyt päätin tehdä puolen tunnin mittaisen lähetyksen liittyen someen ja markkinointiviestintään.Ja jotta homma ei…
Facebook arvontasäännöt 2020 – mitä saa tehdä ja mitä ei?
Vuosi 2020 alkoi ja vielä lähes päivittäin vastaan tulee Facebookissa kiellettyjä arvontoja tai kilpailuja! Hyvät yrittäjät ja yritystilit, älkää rikkoko sääntöjä tietämättänne tai tietoisestikaan – Facebook voi poistaa yritystilin, joka rikkoo sääntöjä.Tässä tiivistetysti ensin kilpailun ja arvonnan ero: Kilpailu on sellainen, jossa parhaimmilla tiedoilla tai taidoilla varustettu henkilö voittaa. Eli kuten juoksukilpailussa nopein, ensimmäisenä maalissa…
Vuoden väri 2020
Pantone julkaisi joulukuun alussa värin vuodelle 2020, joka on klassinen sininen, Classic blue. Väri viestii rauhallisuutta ja ajattomuutta. Pantonen värikoodi siniselle on 19-4052. Pantone on amerikkalainen yritys, joka on tehnyt bisnestä värisävyillä ja värikartoilla jo 1950-luvulta lähtien. Pantone on julkaissut vuoden värin vuodesta 2000 lähtien ja esimerkiksi vuoden 2019 väri oli korallinpunainen. Yritykset varsinkin muodin…
Työnhakuveturin webinaari: Asiantuntija somessa
Yli vuoden verran olen tehnyt töitä työyhteisötila Wonderland Workissa Helsingin Konepajalla. On hedelmällistä jutella ihmisten kanssa töiden ohessa, tavata uusia tyyppejä ja luoda kontakteja. Kotitoimistossakin on puolensa, mutta työyhteisötilassa on ainakin tähän asti ollut enemmän plussia! Wonderlandin kahviautomaatilla tutustuin myös Työnhakuveturin Päivi Korhoseen. Siitä alkoi yhteistyömme, kun kerroin olevani sosiaalisen median ja digimarkkinoinnin kouluttaja. Työnhakuveturi…
Vinkit somesisältöihin loppuvuodelle 2019
Yrittäjä – katso videolta viisi vinkkiä loppuvuoden somepäivityksiin! Vuoden loppua kohden asiakkaat ovat ‘ostohousut jalassa’ ja nyt kannattaa tuoda omaa tarjoomaa esille.
Data visualisointi
Viimeaikoina Facebookissa on kiertänyt upea video, joka on nerokas esimerkki datan eli tiedon visualisoinnista. Videossa havainnollistetaan visuaalisesti yksinkertaisilla värillisillä pylväsgraafeilla sekä pienellä artistin kuvalla, mitkä artistit tai bändit ovat olleet myydyimpiä eri vuosina. Näin valtava määrä tietoa eli dataa on saatu yksinkertaiseen muotoon ja se on helpompi ymmärtää sekä omaksua visuaalisessa muodossa. Videon “Best-Selling Music…
Mitä on sparraus?
Sparraus on terminä lähtöisin nyrkkeilystä, jossa sillä tarkoitetaan ottelua harjoitusvastuksen kanssa. Sparrausta voi kutsua myös valmennukseksi. Työelämässä ei ole tarkoitus nyrkkeillä, vaan sparraus tarkoittaa sitä että sparraaja auttaa sparrauksen kohdetta löytämään uusia ideoita ja näkökulmia. Sparrauksessa pallotellaan ajatuksia ja toiminnan kehittämistä sekä sparraaja myös rohkaisee päätösten tekemisessä. Sparraaja lempeästi ‘tönii’ sparrattavaa miettimään asioita uudella tavalla…
Asiantuntijat somessa, Helmin haastattelu
Monen monta kertaa minulta on kouluttajana kysytty, että miksi asiantuntijan kannattaisi olla siellä somessa? Päätin kysellä asiaa suoraan asiantuntijoilta itseltään ja alla on ensimmäinen videohaastattelu. Haastateltavana on Helmi Elina Korhonen, joka työskentelee suunnittelijana Digipelirajat’on – hankkeessä Sosped-säätiössä. Kommentoi alle, kenen asiantuntijan haastattelun haluaisit nähdä? Kirjoita vinkki alle ja lupaan yrittää saada kaikki ehdotukset kameran eteen…
Oletko valmis somen kesään? Some ei jää lomalle
Kesällä Suomi pysähtyy, kaikki ovat lomalla ja bisnes nukahtaa. Näin meille on kerrottu vuosikymmenien ajan, mutta uskallan väittää että tilanne on jo toinen: somea selaillaan jopa enemmän loma-aikoina! Laiturin nokassa on helppo selailla somea, ottaa kuva järvimaisemasta, pohtia menokohteita tai etsiä reittiä. Jos yrityksesi myy jäätelöä, uimaleluja, olutta, sandaaleja tai sadevaatteita (Suomen kesä!) – niin…
Mikä on Social Sellin Index?
Tiedätkö mikä on SSI? Se on LinkedIn- palvelun ilmainen työkalu, jolla voit mitata oman Social Selling Indeksisi. Social Selling on vapaasti suomennettuna sosiaalista myyntiä. Eli SSI mittaa kuinka aktiivinen olet LinkedIn- palvelussa, kontaktoidutko ihmisten kanssa ja oletko aktiivinen. Huomautuksena kuitenkin, että SSI mittaa aktiivisuuttasi vain LinkedInissä, ei missään muualla. Sosiaalista myyntiä tulee tehdä yrityksen nettisivuilla,…
Vinkit kuinka muokata Facebookin sisältövirtaa -”katso ensin”
Tuntuuko sinusta että Facebookin sisältövirrassasi ei näy sisältöjä joita haluaisit nähdä? Voit itse muokata sisältöä näillä kolmella vinkillä: 2. Voit piilottaa sisällön joka ei kiinnosta sinua Kun näet Facebookissa mainoksen josta et ole kiinnostunut, voit oikean ylänurkan kolmesta pisteestä kertoa sen Facebookille. Valitse “Piilota mainos” ja sen jälkeen vastaa miksi et halua nähdä mainosta? Valintojen…